

Årsmøte - god planlegging
God planlegging er halve jobben. Start tidlig og deleger konkrete oppgaver.
Gjennomføring av et godt årsmøte kan være en veldig viktig arena for å skape tilhørighet og engasjement for elveforvaltninga.
Det er alltid styret som innkaller til årsmøtet. Innhold, frister og saksliste skal fremgå av vedtektene.
Les også: Innkalling og saksliste
Tid og sted for årsmøtet, samt frist for innsending av saker, bør kunngjøres/varsles i god tid før møtet. Saksliste og sakspapirer bør være årsmøteutsendingene i hende senest 2 uker før møtet finner sted. Kunngjøring og/eller innkalling og sakspapirer sendes til enkeltmedlemmer per post og/eller e-post. Annonsering kun i lokalavis er ikke tilstrekkelig.
Sakspapirene skal inneholde:
- Saksliste
- Årsmelding
- Regnskap og budsjett
- Valgkomiteens innstilling
- Underlag for eventuelle andre saker
Forretningsorden
Sørg for å gå gjennom vedtektene på forhånd og klargjør hvem som er tale-, forslags- og stemmeberettigede, samt eventuelle fullmakter. Avklar om det skal settes begrensninger i taletid, hvorvidt møtet skal være åpent eller lukket og hvordan avstemminger skal gjennomføres. Finn forslag til ordstyrer, referent og tellekorps. Disse opplysningene bør formidles til årsmøtet, vanligvis ved møtets start/konstitutering.
Tiltabek til oversiktsiden
Klikk her for å komme tilbake til oversiktsartikkelen med alle maler og standarder til forvaltningslagene.