Sesongåpning i Ranaelva.
Fortsatt har vi strenge regler og det tror vi blir «den nye virkeligheten» for de aller fleste lakseelvene i Norge.
Ranaelva
Villaksen er rødlistet og sliter, elveeierne må ta ansvaret og sette kvotene slik at fisket er bærekraftig, og fiskerne må overholde reglene og akseptere kvotene!
Vanskelig for noen å akseptere at tiden for høstningsfiske er forbi!
De største negative påvirkningene vet alle hvor kommer fra, men politikerne som sitter med makta og ansvaret har hittil ikke vært villige til å ta det ansvaret de er gitt.
Nå setter vi lit til at Havbruksmeldingen blir oppfulgt og iverksatt – det er det eneste håpet for at det fortsatt skal være åpne elver med nygått laks og sjøørret.
Velkommen og skitt fiske i Ranaelva